Kritiske suksessfaktorer

Det er alltid noe bestemt som avgjør om man har suksess eller går konkurs – dette blir da en kritisk suksessfaktor. Noen selskaper vil ha mange slike faktorer, andre har kanskje få.

To overordnede kritiske suksessfaktorer som gjelder alle:

  1. Man må vite hva kundene ønsker og trenger.
  2. Man må tåle å få konkurranse.

I tillegg har man de mer bransjespesifikke – her er noen eksempler:

  • Flyselskaper må finne ut hva som gir lavest kostnad per sete, per km. eller mil.
  • Tidsskrifter (aviser, blader, o.s.v.) har alltid noen som sier opp abonnementet sitt, da må antallet som starter nytt abonnementet være større.
  • Konsulentselskaper må se på hvor mange timer de fakturerer for, sammenlignet med totalt antall disponible.
  • o.s.v.

TBC

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.